Volem empoderar les famílies i promoure un pacte social perquè el màxim nombre de famílies endarrereixin el lliurament del primer telèfon intel·ligent als seus fills i filles.
Telegram: https://t.me/adolescencialliureTERRASSA

Intenció

 Volem empoderar les famílies i promoure un pacte social perquè el màxim nombre de famílies endarrereixin el lliurament del primer telèfon intel·ligent als seus fills i filles.


Diferents estudis i publicacions exposen els aspectes negatius que l'ús d'aquests dispositius comporta en els menors de 16 anys, afectant la seva sociabilitat, aprenentatge, concentració, descans i autoestima, a més que possibilita l'accés a continguts inapropiats per a la seva edat, el ciberassetjament, donant lloc en molts casos, a conductes addictives.

Considerem que les famílies han de poder decidir quan donar un dispositiu als seus fills, tenint en compte la seva salut i benestar, i que l'actual pressió social -que imposa tàcitament el lliurament d'un mòbil en arribar a l'institut- coarta tota llibertat de decisió sobre l'educació dels nostres fills i filles. A això s’afegeix el reclam dels professors i centres educatius que veuen com el mòbil és un problema constant, font de conflictes i que impossibilita el correcte desenvolupament de la vida educativa. Cal revertir amb urgència aquesta situació.

Per aquest motiu, a través d'aquesta iniciativa, pretenem: generar consciència crítica en les famílies i centres educatius i mobilitzar a les institucions perquè es reguli l'ús de dispositius mòbils i de pantalles en l'àmbit escolar.


1. Impulsar grups de treball i comissions en els centres educatius de cada barri i ciutat per a debatre l'ús i risc de les pantalles, i així dotar a les famílies d'arguments per afrontar la pressió social de lliurar el primer mòbil als seus fills i filles menors de 16 anys.

2. Promoure espais de debat, reflexió i prevenció en els centres educatius a través de xerrades i tallers per a conscienciar a menors i famílies.

3. Impulsar un document de compromís entre les famílies de cada barri per a fer visibles totes aquelles que no vulguin lliurar un telèfon mòbil en començar la secundària. De manera que, en el moment de començar l'etapa de l'ESO, les famílies sàpiguen que compten amb el suport de moltes altres a les quals potser no coneixen, però que aposten per una educació digital amb les mateixes característiques.

4. Realitzar enquestes a la comunitat educativa per a conèixer de primera mà quina és la situació exacta respecte al lliurament de dispositius mòbils dotant-nos així de majors arguments per a rebaixar la pressió social.

5. Impulsar accions perquè els òrgans pertinents (consorcis educatius, conselleries i governs respectius) prenguin mesures per a protegir els menors de l'addicció a les pantalles, dels riscos de les xarxes socials i els perills de l'accés a continguts no apropiats a la seva edat. Això inclouria, la prohibició explícita de l'entrada de cap dispositiu mòbil en els recintes d'educació secundària.

6. Treballar per a fer extensiva aquesta iniciativa a nivell estatal a través de l'organització i, la difusió, en els mitjans de comunicació i espais informals.


Grup Telegram

Comentarios

Entradas populares